Bez cukru też może być słodko

Drukuj
Opublikowano
E. Duda Odsłony: 1100

Dietetycy i lekarze zaliczają cukier do jednej z trzech "białych trucizn" naszego organizmu - pozostałe to sól i mąka. American Heart Foundation rekomenduje nie więcej niż: 36 g (9 łyżeczek) w codziennej diecie mężczyzn, 20 g (5 łyżeczek) w diecie kobiet i tylko 12 g (3 łyżeczki) w przypadku dzieci.[1] Tymczasem zjadamy go dużo więcej.

 Nawet jeśli ktoś nie lubi słodyczy, codziennie nieświadomie pochłania sporą porcję cukru. Jest on obecny niemal w każdym gotowym produkcie, poprawia smak, ale też szkodzi naszemu zdrowiu. Jak więc go ograniczyć?

Uczniowie z klasy III b udowodnili, że można zjeść coś słodkiego nie dodając ani grama cukru.

29 kwietnia 2016 roku  w ramach programu „Szkoła promująca zdrowie” klasa III b dyskutowała nad tym, czy cukier to wróg czy przyjaciel? Uczniowie podzieleni na 2 grupy zapisywali „za” i „przeciw”. Po odczytaniu  argumentów zgodziliśmy się, że wszystkie są poprawne i prawdziwe, jednakże uznaliśmy, że należy ograniczać stosowanie cukru. W dalszej części zajęć zajęliśmy się przygotowaniem sałatek owocowych. Po omówieniu zasad bezpieczeństwa oraz przygotowaniu stanowisk pracy dzieci z wielkim zapałem przystąpiły do krojenia owoców. Potem mieszały i polewały je jogurtem a następnie wszyscy razem przystąpiliśmy do degustacji . Były pyszne. Dzieci od razu pytały kiedy znowu będą mogły robić sałatki.

Te zajęcia miały na celu pokazanie, że deser bez cukru i słodyczy jest jednocześnie pyszny i zdrowy.  Zwrócono również uwagę na bezpieczne posługiwanie się nożem oraz zachowanie kultury podczas spożywania posiłku.