Innowacje
- Zaprogramuj marzenia z Uczymy dzieci programować
- Live lessons
- Reading is magic!
- Dodawanie i odejmowanie – wesołe granie
- Angielski przez teatr
- Innowacja pedagogiczna MóWiem
- Sztuka konwersacji- small talk w świecie biznesu
- „Dotknąć słów-wprowadzenie uczniów w świat języka Braille’a.
- Polska w jednym paluszku
- Moc relacji - siła bez przemocy
- Sprawne ręce mam, wszystko robię sam
Sprawne ręce mam, wszystko robię sam
Autor: mgr Ewa Adamczyk
Założenia ogólne
Adresatami innowacji są chętni uczniowie klasy 1a.
Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2025/2026
Zajęcia realizowane będą jako dodatkowe, rozwijające umiejętności uczniów w wymiarze 1 godziny tygodniowo.Motywacja wprowadzenia innowacji
Innowacja "Sprawne ręce mam- wszystko zrobię sam" jest moją odpowiedzią na niski poziom rozwoju sprawności i samodzielności wśród dzieci. Na podstawie przeprowadzonych obserwacji oraz dotychczasowego doświadczenia zauważyłam, że uczniowie wykazują duże trudności w sprawnym manipulowaniu dłońmi oraz podczas samodzielnych czynności takich jak np. jedzenie, ubieranie się czy wiązanie obuwia.
Opis innowacji
W ramach innowacji nauczyciel będzie wspierał rozwój samodzielności i sprawności manualnej uczniów za pomocą czynności samoobsługowych, zabaw sensorycznych i plastycznych oraz manipulacyjnych. W tym celu przeprowadzone zostaną 32 spotkania, podczas których uczniowie zostaną zapoznani z IV blokami tematycznymi.
I blok– Samodzielność
II blok– Sprawność manipulacyjna palców i dłoni
III blok– Sensoryczne zabawy
IV blok - Inspiracje plastyczne
W każdym z nich zostanie zrealizowanych 5- 10 zadań, które pomogą rozwinąć realizującym innowacje dzieciom samodzielność i sprawność manualną. Innowacja ma również charakter profilaktyczny.
Jako cel nadrzędny przyjmuje się rozwijanie sprawności manualnej i samodzielności wśród dzieci. Innowacja zakłada zarówno pracę w grupie jak i indywidualną. Uczniowie będą realizowali zadania z wykorzystaniem różnorakich metod pracy (np. samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku, praktycznego działania, elementy terapii ręki).