Innowacje

Innowacje

        • Sprawne ręce mam, wszystko robię sam

        • Autor: mgr Ewa Adamczyk

          Założenia ogólne
          Adresatami innowacji są chętni uczniowie klasy 1a. 
          Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2025/2026
          Zajęcia realizowane będą jako dodatkowe, rozwijające umiejętności uczniów w wymiarze  1 godziny tygodniowo. 

          Motywacja wprowadzenia innowacji
          Innowacja "Sprawne ręce mam- wszystko zrobię sam" jest moją odpowiedzią na niski poziom rozwoju sprawności i samodzielności wśród dzieci. Na podstawie przeprowadzonych obserwacji oraz dotychczasowego doświadczenia zauważyłam, że uczniowie wykazują duże trudności w sprawnym manipulowaniu dłońmi oraz podczas samodzielnych czynności takich jak np. jedzenie, ubieranie się czy wiązanie obuwia.
          Opis innowacji
          W ramach innowacji nauczyciel będzie wspierał rozwój samodzielności i sprawności manualnej uczniów za pomocą czynności samoobsługowych, zabaw sensorycznych i plastycznych oraz manipulacyjnych. W tym celu przeprowadzone zostaną 32 spotkania, podczas których uczniowie zostaną zapoznani z IV blokami tematycznymi. 
          I blok– Samodzielność
          II blok– Sprawność manipulacyjna palców i dłoni
          III blok– Sensoryczne zabawy
          IV blok - Inspiracje plastyczne
          W każdym z nich zostanie zrealizowanych 5- 10 zadań, które pomogą rozwinąć realizującym innowacje dzieciom samodzielność i sprawność manualną. Innowacja ma również charakter profilaktyczny.
          Jako cel nadrzędny przyjmuje się rozwijanie sprawności manualnej i samodzielności wśród dzieci. Innowacja zakłada zarówno pracę w grupie jak i indywidualną. Uczniowie będą realizowali zadania z wykorzystaniem różnorakich metod pracy (np. samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku, praktycznego działania, elementy terapii ręki).