Innowacje
- Zaprogramuj marzenia z Uczymy dzieci programować
- Live lessons
- Reading is magic!
- Dodawanie i odejmowanie – wesołe granie
- Angielski przez teatr
- Innowacja pedagogiczna MóWiem
- Sztuka konwersacji- small talk w świecie biznesu
- „Dotknąć słów-wprowadzenie uczniów w świat języka Braille’a.
- Polska w jednym paluszku
- Moc relacji - siła bez przemocy
- Sprawne ręce mam, wszystko robię sam
„Dotknąć słów-wprowadzenie uczniów w świat języka Braille’a.
„Dotknąć słów-wprowadzenie uczniów w świat języka Braille’a.
Autor innowacji:
mgr Dorota Chrobak/ nauczyciel wspierający działalność mgr Natalia Dolińska-logopeda
Adresaci innowacji:
Chętni uczniowie klas IV-VIII.Wprowadzenie i uzasadnienie potrzeby innowacji.
Współczesna szkoła powinna kształtować u uczniów nie tylko wiedzę ogólną, ale równie empatię, zrozumienie różnorodności oraz otwartość na potrzeby innych. Jednym z ważnych tematów w tym kontekście jest funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, w tym osób niewidomych i słabowidzących. Wprowadzenie innowacji pedagogicznej dotyczącej języka Braille’a ma na celu poszerzenie świadomości uczniów na temat barier, z jakimi mierzą się osoby niewidome, ora pokazanie sposobów ich przełamywania.
Cele innowacji:
Cele główne:
Uwrażliwienie uczniów na potrzeby osób niewidomych i słabo widzących
Zapoznanie z alfabetem Braille’a i jego zastosowaniem
Kształtowanie postawy szacunku, empatii i tolerancji
Cele szczegółowe:
Uczeń zna podstawowe zasady pisma Braille’a
Uczeń potrafi napisać swoje imię w alfabecie Braille’a
Uczeń rozumie, w jaki sposób osoby niewidome funkcjonują w społeczeństwie
Uczeń potrafi wskazań narzędzia wspierające osoby z dysfunkcją wzroku
Uczeń rozwija umiejętność pracy zespołowej i komunikacji
.Treści innowacji
Historia powstania języka Braille’a
Alfabet Braille’a -budowa i zasady odczytu
Codzienne życie osób niewidomych
Nowoczesne technologie wspierające osoby niewidome
Praktyczne ćwiczenia pisania i czytania Braille’a , rozpoznawanie liter, tworzenie podpisów