Innowacje
- Zaprogramuj marzenia z Uczymy dzieci programować
- Live lessons
- Reading is magic!
- Dodawanie i odejmowanie – wesołe granie
- Angielski przez teatr
- Innowacja pedagogiczna MóWiem
- Sztuka konwersacji- small talk w świecie biznesu
- „Dotknąć słów-wprowadzenie uczniów w świat języka Braille’a.
- Polska w jednym paluszku
- Moc relacji - siła bez przemocy
- Sprawne ręce mam, wszystko robię sam
Polska w jednym paluszku
„Polska w jednym paluszku”
Autor: mgr Anita Zięba
Założenia ogólne
Adresatami innowacji są uczniowie klasy 1b.
Czas realizacji innowacji obejmuje miesiące wrzesień – styczeń.
Zajęcia realizowane będą jako element edukacji obowiązkowej.Motywacja wprowadzenia innowacji
Innowacja "Polska w jednym paluszku" jest moją odpowiedzią na ciekawość uczniów dotyczącą otaczającego ich świata. Uczniowie wykazują duże zainteresowanie krajem swojego pochodzenia, jednak ich wiedza na ten temat pozostaje znikoma. Niniejsza innowacja ma na celu ułatwić im poznawanie ważnych dla Polski miast i rejonów.Opis innowacji
W ramach innowacji nauczyciel będzie wprowadzał uczniów w świat wiedzy o Polsce, rozpoczynając od zapoznawania ich z mapą naszego kraju, aż po wiadomości dot. kultury i tradycji poszczególnych rejonów. W tym celu przeprowadzonych zostanie 15 spotkań, podczas których uczniowie zostaną zapoznani z IV blokami tematycznymi. W każdym z nich zostanie zrealizowanych 5 tematów, które przybliżą realizującym innowacje uczniom podstawowe wiadomości z zakresu geografii, kultury i tradycji naszego kraju.
Cel, metody i formy pracy
Jako cel nadrzędny przyjmuję się zwiększenie zainteresowania uczniów geografią, przyrodą, tradycją i kulturą naszego kraju. Rozwinięcie zainteresowania poszczególnymi rejonami. Stała i systematyczna nauka nowych ciekawostek o Polsce uświadomi uczniom jak dużo fascynujących miejsc kryje się na naszym kraju, oraz jak wiele jeszcze nie udało się im zobaczyć i poznać. Innowacja zakłada zarówno pracę w grupie jak i indywidualną. Uczniowie będą realizowali zadania z wykorzystaniem różnorakich metod pracy (np. pogadanka, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów).Przewidywane efekty i osiągnięcia:
Uczniowie:
Zdobędą wiedzę oraz usystematyzują ją w sposób kreatywny.
Rozwiną umiejętności społeczne i komunikacyjne.
Nauczą się systematycznej pracy nad własnym rozwojem oraz uzmysłowią sobie jej wpływ na osiągane przez nich efekty.
Będą mieli możliwość zwiększenia swojej samooceny.